2017. július 10., hétfő

Kerstin Gier-Silber: Az álmok második könyve Értékelés

Sziasztok!
Sajnos történt egy kis baleset a bloggal, amiért kitörlődött pár bejegyzés. Egyenlőre biztos vagyok benne, hogy ez a bejegyzés kitörlődött, ahogyan az Alkonyat értékelésem is. Ezeket pedig neki állok pótolni. Ma is az egyik ilyen könyv pótlására készültem,ami nem más mint:

Kerstin Gier-Silber: Az álmok második Könyve:

A könyvről a tudnivalókat megtalálhatjátok molyon:https://moly.hu/konyvek/kerstin-gier-az-almok-masodik-konyve


Véleményem(Spoileres a Könyvre):

A könyv egy rövid magyarázattal kezdődik, ami nem is túl hosszú és nem is túl rövid. Remekül visszaemlékeztetett arra,hogy mégis mi történt az előző részben, még akkor is ha az első részt egy évvel ezelőtt olvastam.Rövid fejezetei könnyű olvasmánnyá tették, amit lehetetlen lerakni, hiszen emellett érdekes is volt.Egyáltalán nem éreztem azt, hogy az írónő a pénz miatt írta meg ezt a könyvet, hanem tényleg jó volt. Gyönyörű lapdíszítést láthattunk a könyv oldalain. Secrecy személyének rejtélye továbbra is izgalmas.Egy ideig azt hittem, hogy Henry Secrecy hiszen csak ő tudott egy csomó dologról,meg persze Liv és Mia. Aztán ugye kiderült, hogy Arthur belelátott Mia álmaiba és manipulálta azokat, és miatta is van Mia alvajárása, ahogy az is miatta van, hogy Secrecy írt a blogjába a többiekről. Arthur ijesztő,ám már megint becsapott. Én bíztam benne, hogy megbánt mindent és csak felszeretné dolgozni azt, ami vele történt eddigi élete során és a barátnőjével való szakítását. Na, aha... Most már tudom, hogy nagyon nem, mert egy álnok kígyó. Mia alvajárása pedig nagyon durva volt, nagyon féltettem a kislányt, hogy nehogy baja essen ezalatt.
Az, hogy Anabeth orvosa a folyosókon van borzasztó. Meg persze az is, hogy visszatér, mert kiengedik, mondván minden rendben van vele. Nem hiszem el, hogy egy Mentális Betegséggel Küzdő Embert nem lehet kezelni normálisan. Mert valahogy sose láttam még olyat, hogy bent van amíg beteg,ott rendesen kezelik majd amikor elengedik meggyógyult. Anabeth továbbra is a legcreepy-bb karakter, aki engem nagyon emlékeztet Monára, a Hazug Csajok Társaságából(Pretty Little Liars).
Képtalálat a következőre: „mona in radley pretty little liars”
Mona a  Hazug Csajok Társaságából

Grayson és Emily kapcsolata nekem mű volt a könyv eleje óta. Sose éreztem közöttük a kémiát. Erőltetnek hatott és nem volt benne szerelem.Amikor kiderült,hogy Emily is részese ennek az egész ügynek kicsit meglepődtem, hiszen én úgy láttam rajta, hogy beképzelt felsőrendű csaj, de azt sose gondoltam volna róla, hogy ilyen szinten gonosz.Rendkívül édes jelenetnek tartom, talán a legszebb jelenetnek is ebben a könyvben amikor Henry és Grayson napokig ül Mia álombeli ajtaja előtt, hogy Arthur ne tudjon belopózni és, hogy ne legyen baja a kislánynak. Grayson cselekedetei megint bebizonyították, hogy ő a legjobb szereplője  az egész trilógiának. Amikor Grayson elment Arthurhoz és szétveri a képét, azért amiért így bánt a kishúgával rendkívül aranyosnak és hősiesnek tartom. Még akkor is, ha nem vagyok híve az erőszaknak. Lottie kapcsolata Charles-al és maga Lottie személye igazán lággyá varázsolja egy szinten a könyvet,amire szüksége is van.Ugyanezt tudom elmondani Jasper és Penelopé kapcsolatáról is. Feldobják a könyvet, hiszen tudjuk,hogy nagyon is léteznek ilyen ,,kapcsolatok". És biztos vagyok benne, hogy sok embernek volt már ilyen ,,kapcsolata'' is. Lottie vigasztaló vanilíás kiflijének receptjét pedig le is fotóztam is biztos vagyok benne, hogy valamikor el is készítem.
Képtalálat a következőre: „silber book”

Henry személye számomra nem elég meggyőző. Szegény srácnak ennél többet kell, hogy tegyen, hogy meggyőzzön arról, hogy nincsenek hátsó szándékai. Az, hogy még mindig nem tudunk sokkal többet róla és a családjáról nagyon idegesítő.A buxus halála,temetése és siratása nagyon felesleges, ám elhiszem, hogy vannak olyan emberek, akik tényleg siratnak egy ilyen dolgot. Bokkerről meg annyit, hogy nagyon valóságos személynek érzem, olyan igazi ,,anyós" típus. Az, hogy Miának és Livnek nincs telefonjuk számomra azt bizonyította be, hogy senki sem tökéletes. Szeretem, ha a könyvekben a szereplőnek van valamilyen ,,hiányossága". Ezzel szerintem sokkal jobban élethűbb karakterként lehet őt elképzelni. Az alakváltoztatós téma Livnél nem annyira izgatott. Liv és Henry kapcsolata aranyos, bár észre vettem, hogy olyan,mintha 2 Henry lenne. Lehetséges,hogy néha Henry nem is saját maga volt, hanem Arthur és ezért bánt úgy Liv-vel? Most hogy már tudjuk,hogy lehetséges felvenni más emberek külsejét is. Ez nagyban megmagyarázná azt, hogy hogyan lehetséges, hogy egyik percben egy totális seggfej a lánnyal kapcsolatban, a másodikban pedig olyan, mintha semmi nem történt volna. Kedves és próbál kedvezni a lány számára. Hogy is van ez? 


Értékelésem:

5/5: Fantasztikus könyv volt. Izgalmas, letehetetlen, friss, szerelmes és rejtélyes. Már nagyon várom, hogy elolvashassam a sorozat utolsó részét, amire nem is kell olyan sokat várni reményeim szerint, hiszen 2 évvel ezelőtt jelent meg Németországban. És ahogy Anabeth mondaná: 
Képtalálat a következőre: „silber book ez még csak a kezdet”




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése